Pachetul de informatii 2021


Proiecte "Rosia Montana in UNESCO"

 Pachetul de informaţii    2021

1.    Scop

Valorificarea resurselor istorice, culturale, naturale. de patrimoniu si umane specifice "patrulaterului aurifer" din Muntii Apuseni, mai ales in localitatile Rosia Montana, Bucium, Corna, Campeni, de prioritate publică si cu recunoastere internatională.

2.    Obiective specifice

- Utilizarea cunoștințelor generate în demersuri internationale de promovare (https://rosiamontana.world);

-      Creșterea capacității organizațiilor locale de a genera soluții valide de valorificare și de a le oferi agenților economici.

3.    Condiții de participare

ü      Propunerile de proiecte trebuie se încadreze într-una din situațiile următoare:

-          se pornește de la un concept formulat de produs și se  concretizează în plan de afaceri;

-          se pornește de la un plan de afaceri și se   concretizează în produs promovat;

-          se pornește de la un concept formulat de produs și se  concretizează în  produs validat în mediul investitional.

ü      Propunerile de proiecte pot fi elaborate în următoarele domenii/subdomenii specializate:

·     Patrimoniu și identitate culturală:

o      Patrimoniu material (monumente istorice, arhitectura, restaurare, arheologie)

o      Patrimoniu imaterial, multietnic, traditii si identitate culturală.

·         Turism cultural (trasee culturale si trasee memoriale), promovare

·        Bioeconomia si valorificarea resurselor naturale:

o      Agro-alimentare si ocupatii pastorale

o      Minerit demonstrativ

·         Protectia mediului si dezvoltarea durabila

·         Infrastructura.

ü      Propunerea de proiect este depusă de:

       -       o organizație neguvernamentala, coordonatorul proiectului;

-       o organizație de neguvernamentala, coordonatorul proiectului, în parteneriat cu una sau mai  multe unitati teritorial administrative;

-       o organizație de neguvernamentala, coordonatorul proiectului, în parteneriat cu cel puțin o întreprindere locala, care are în obiectul său de activitate valorificarea resurselor si traditiilor locale;

-       o organizaţie de neguvernamentala, coordonatorul proiectului, în parteneriat cu o întreprindere locala şi una sau mai multe unitati teritorial administrative.

ü      Dimensiunea parteneriatului se justifică în concordanță cu obiectivele proiectului;

ü      Se recomandă ca numărul de parteneri pentru o propunere de proiect să fie de max. 4.

 

4.    Buget

Finanțarea de la bugetul de stat, bugetele locale si cofinantarea pentru un proiect este stabilita printr-un acord intre parti.      

5. Durata

Proiectele se vor derula pe o perioadă de min. 18 luni - max. 24 luni.

6.    Criterii de eligibilitate

ü      Instituțiile participante (organizaţiile neguvernamentale, UAT și întreprinderile locale):

·        au personalitate juridică şi îşi desfăşoară activitatea în România;

·        nu sunt declarate, conform legii, în stare de incapacitate de plată;

·        nu au conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti;

·        nu au furnizat declaraţii inexacte cu privire la informaţiile solicitate de către organizatori  în vederea selectării contractanţilor;

·        nu au încălcat prevederile unui alt contract de finanţare încheiat anterior cu o autoritate contractantă;

ü      Directorul de proiect:

·        are expertiză relevantă în tematica proiectului;

·        poate depune o singură propunere de proiect în calitate de director de proiect, pentru prezenta competiție.

ü      Este interzisă depunerea de proiecte care au în vedere realizarea unor activităţi deja finanţate sau în curs de finanţare, parţial sau integral, din alte surse.

ü      Pot beneficia de finantare doar întreprinderile care au avut activitate în ultimul exercițiu financiar încheiat, au o cifră de afaceri cel puțin egală cu valoarea solicitată de la bugetul de stat și au personal angajat în ultimul exerciţiu financiar.

ü      Dacă o întreprindere participă în mai multe propuneri de proiect, în calitate de partener, cifra de afaceri din ultimul exercițiu financiar încheiat să fie cel puțin egală cu valoarea solicitată de la bugetul de stat, pentru toate proiectele în care este implicată în prezenta competiție.

Toate propunerile de proiecte ce nu respectă aceste criterii vor fi declarate neeligibile.

7.    Etica

Directorul de proiect are obligaţia să se asigure că propunerea de proiect respectă normele prevăzute de Legea nr. 206/2004 privind buna conduită în dezvoltarea tehnologică şi inovare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de alte reglementări legislative de etică specifice domeniului proiectului. De asemenea, în situaţia în care domeniul proiectului necesită obţinerea de avize şi acreditări specifice, directorul de proiect se va asigura de obţinerea acestora anterior depunerii cererii de finanţare.

8.      Egalitatea de șanse

Egalitatea de șanse, precum și egalitatea de gen, va fi asigurată pentru toți participanții, atât la implementarea programului, cât și la nivel de proiect, în conformitate cu prevederile legale naționale și practicile europene.

În elaborarea și implementarea cererii de finanțare/proiectului, directorii de proiecte trebuie să ia toate măsurile pentru promovarea egalității de șanse între bărbați și femei. În măsura în care este posibil, trebuie să existe un echilibru între femei și bărbați pentru toate posturile prevăzute în cererea de finanțare/proiect, inclusiv la nivel de conducere (responsabil echipă parteneră).


9.      Tipuri de activități eligibile

-          Dezvoltare;

-          Promovare. 

10.  Cheltuieli eligibile

10.1  Cheltuieli directe:

·         Cheltuieli cu personalul (angajaţi pe perioada derulării proiectului conform legislaţiei în vigoare); aceste cheltuieli includ contribuţiile legale aferente salariilor şi veniturilor asimilate acestora;

·         Cheltuieli cu logistica ce includ:

-          cheltuieli de capital - pentru entitățile care implică ajutor de stat, dacă instrumentele și echipamentele achiziționate au o durată de funcționare mai mare decât durata proiectului de cercetare, sunt eligibile doar cheltuielile cu amortizarea pe durata proiectului, calculate în baza practicilor contabile reglementate;

-          cheltuieli privind stocurile (materiale, consumabile și produse similare necesare derulării proiectului);

-          cheltuieli cu servicii executate de terţi. Se pot subcontracta activități din proiect în valoare de max. 5% din valoarea proiectului (cheltuieli de subcontractare).

·         Cheltuieli de deplasare aferente deplasărilor în ţară sau în străinătate ale membrilor echipelor de realizare. Pentru entitățile care implică ajutor de stat, cheltuielile de deplasare pot fi decontate numai din surse proprii.

10.2  Cheltuieli indirecte

·         Cheltuielile de regie (indirecte) se calculează ca procent de max. 25% din cheltuielile directe, din care se scad cheltuielile de subcontractare şi cheltuielile cu echipamentele.

 Pe parcursul proiectului se pot face realocări între categoriile de buget: cheltuieli cu personalul, cheltuieli de logistică şi cheltuieli de deplasare, în limita a 15% din bugetul total al proiectului, cu notificare la etapa de raportare şi cu respectarea prevederilor contractului de finanţare încheiat cu Autoritatea Contractantă (nu implică încheierea unui act adiţional la contractul de finanţare).

 Din bugetul proiectului, se interzice achiziția de bunuri și servicii de la întreprinderea parteneră în proiect.

11.  Evaluarea proiectelor

11.1  Depunere

Depunerea proiectelor se face într-o singură etapă, utilizându-se platforma de depunere online https://rosiamontanainunesco.blogspot.com. Depunerea unei propuneri de proiect se face obligatoriu dintr-un cont creat de directorul de proiect (datele de identificare pentru crearea unui cont în platformă trebuie fie cele ale directorului de proiect).

Cererea de finanțare se scrie în limba romană. Aceasta se încarcă în platforma   de depunere ca un fișier .pdf neprotejat (document generat dintr-un fișier de text în PDF).

11.2  Verificarea eligibilității

Propunerile de proiecte sunt verificate administrativ de către personalul organizatorilor pentru a fi asigurată respectarea criteriilor de eligibilitate. Rezultatul este: ELIGIBIL/NEELIGIBIL.

Proiectele cu calificativul ELIGIBIL intră în procesul de evaluare. Lista cu propunerile de proiecte declarate eligibile va fi afişată pe site-ul UEFISCDI https://rosiamontanainunesco.blogspot.com. Contestaţiile referitoare la îndeplinirea criteriilor de eligibilitate se pot transmite, prin formularul de contact de la https://rosiamontanainunesco.blogspot.com, într-un interval de 3 zile lucrătoare de la data afişării rezultatelor.

11.3  Evaluare

Proiectele sunt evaluate de experţi recunoscuţi pe plan internaţional. Experții evaluatori au experiență demonstrată prin: articole științifice, brevete, proiecte de cercetare și dezvoltare experimentală.

Fiecare evaluator îşi va declara în scris imparţialitatea şi competenţa în domeniul căruia îi aparţine propunerea de proiect supusă evaluării, precum şi confidenţialitatea. Evaluatorul se obligă ca în orice moment, pe parcursul procesului de evaluare, dacă constată că una dintre aceste condiţii nu este satisfăcută sau că se găseşte în conflict de interese, să notifice organizatorii în scris. În situaţia în care organizatorii constată sau sunt sesizati în legătură cu existenţa unui conflict de interes sau a unei abateri, atunci vor lua măsurile necesare înlocuirii evaluatorului în cauză.

Evaluările au caracter anonim, asigurându-se confidențialitatea experților evaluatori.

Evaluarea individuală

Fiecare propunere de proiect declarată eligibilă este evaluată, în mod independent, on-line, de 3 experţi evaluatori. Aceştia acordă individual punctaje pentru fiecare criteriu, conform fişei de evaluare. Punctajele acordate fiecărui criteriu sunt justificate prin comentarii sumative, cu evidenţierea punctelor tari şi a celor slabe.

Pentru un proiect, după finalizarea tuturor evaluărilor individuale, evaluatorii vor avea acces la punctajele şi comentariile celorlalţi evaluatori. În situaţia în care consideră necesar, într-un interval de 3 zile lucrătoare, evaluatorii îşi pot ajusta punctajele şi comentariile acordate iniţial.

Răspunsul directorului de proiect

După finalizarea evaluării individuale, personalul organizatorilor va pune la dispoziţia directorilor  de proiecte, în conturile din platforma on-line de depunere a propunerilor de proiecte, fişa concatenată cu cele trei evaluări individuale. Pe baza acesteia, directorul de proiect poate formula un punct de vedere legat de evaluare.

Dacă este cazul, răspunsurile directorilor de proiecte, limitate la 6.000 de caractere (inclusiv spaţiile), vor fi completate folosind un formular disponibil în platforma on-line de depunere a propunerilor de proiecte, într-un interval de 3 zile lucrătoare de la data solicitării iniţiale de răspuns. Punctul de vedere al directorului de proiect va fi redactat în limba romană şi va consta strict într-un răspuns la observaţiile critice ale evaluatorilor, aşa cum apar ele în fişa concatenată cu cele trei evaluări individuale, fără a introduce elemente noi față de propunerea de proiect. Răspunsul directorului de proiect nu este obligatoriu, iar absenţa sa nu afectează evaluarea proiectului.


Stabilirea consensului

După finalizarea răspunsului directorului de proiect (dacă există), evaluatorii primesc automat notificare privind existenţa acestuia în platformă și pot vizualiza și analiza observațiile transmise de directorul de proiect.

Fiecare propunere de proiect va avea desemnat un Raportor, selectat aleatoriu dintre cei trei experţi evaluatori.

În baza evaluărilor individuale și a răspunsului directorului de proiect (dacă există), raportorul întocmește o primă variantă a Raportului de consens. Ulterior, varianta Raportului de Consens propusă de către raportor este discutată de către evaluatori, prin intermediul interfeței de tip „forum”, disponibilă în platforma de evaluare.

În urma discuțiilor purtate, raportorul definitivează Raportul de consens. Ceilalți doi evaluatori sunt invitați să-și exprime votul asupra Raportului de consens (vot „sunt de acord” sau vot „nu sunt de acord”).

Dacă Raportul de consens are în unanimitate vot „sunt de acord” se consideră ca s-a întrunit consensul și devine Raport final de evaluare. Dacă unul dintre evaluatori votează „nu sunt de acord” sau nu-şi exprimă votul asupra Raportului de Consens, pentru proiectul în cauză se consideră nu a fost stabilit consensul.

Raportorul, prin finalizarea Raportului de Consens și supunerea la vot, acordă implicit un vot pozitiv raportului.

Evaluarea în panel

Proiectele fără consens realizat se analizează în şedinţele de panel. La nivelul competiției, se vor constitui 6 paneluri, fiecare panel acoperind un domeniu de specializare sau prioritate publică.

Panelul domeniului se constituie din evaluatori şi raportori. Dimensiunea panelului este stabilită în funcție de numărul de proiecte ce urmează a fi discutate în ședința de panel. O ședința de panel se poate desfășura pe una sau mai multe zile.

Fiecare membru al panelului va avea acces la toate propunerile de proiecte ce urmează a fi discutate în şedinţa de panel, precum şi la fişele individuale de evaluare, Rapoartele de consens şi răspunsul directorilor de proiecte (dacă există), cu păstrarea confidențialității.

Şedinţele de panel sunt coordonate de un președinte/co-președinte. Aceştia sunt aleși din baza de date a competiției și vor modera dezbaterile din panel, fără a interveni în luarea deciziilor.

În cadrul şedinţei de panel, fiecare propunere de proiect cu cel putin un vot "nu sunt de acord" sau vot lipsă la Raportul de consens este prezentată şi analizată în cadrul panelului. Pentru fiecare proiect, panelul stabileşte punctajul final şi întocmeşte Raportul final de evaluare.

Punctajul final va fi decis de opinia majoritară a celor prezenți în panel.

În stabilirea punctajului final se va ține cont de notele și comentariile din etapele de evaluare anterioare și de discuțiile din panelul curent. Modificările majore de punctaje vor fi motivate în detaliu, pe fiecare criteriu de evaluare modificat.

După finalizarea discuțiilor, pentru fiecare propunere de proiect, va fi desemnat un raportor care va întocmi Raportul final în concordanță cu cele stabilite în cadrul ședinței de panel. Raportorul care va întocmi Raportul final poate fi același cu cel care a întocmit Raportul de consens, unul din ceilalți evaluatori inițiali sau oricare alt expert evaluator prezent în ședința de panel și desemnat de președintele/co-președintele de ședință.


Raportul final poate conține elemente din evaluările individuale sau din raportul de consens, agreate la nivelul panelului.

11.4  Prezentarea rezultatelor evaluării

Lista propunerilor de proiecte, pentru fiecare dintre domenii, şi punctajul obţinut de fiecare dintre acestea, în ordine descrescătoare, va fi publicată pe https://rosiamontanainunesco.blogspot.com.

Directorii de proiecte vor prezenta posterele selectate in seara de 6 decembrie 2021, in Piateta "Radu Beligan" de la Piata Universitatii, in fata unei comisii desemnate de catre organizatori si organizatiile partenere.

Propunerile de proiecte care au obtinut mai puțin de 80 de puncte sunt declarate nefinanțabile.

11.5  Contestaţii

Directorii de proiect pot depune contestaţii în timp de 3 zile lucrătoare după data publicării rezultatelor evaluării. Contestaţiile pot avea ca obiect exclusiv viciile de procedură pe care candidatul le consideră neconforme cu precizările din pachetul de informaţii. Contestaţiile nu pot avea ca obiect punctajele şi comentariile evaluatorilor.

Contestaţiile se pot transmite, prin formularul de contact din stanga sus de pe pagina de pornire a https://rosiamontanainunesco.blogspot.com.

11.6  Rezultatele competiţiei

ü     Lista propunerilor de proiecte cu punctajul stabilit după rezolvarea contestaţiilor se publică pe site-ul https://rosiamontanainunesco.blogspot.com, pentru fiecare dintre domenii.

ü     Proiectele sunt ierarhizate pe baza punctajelor finale, pentru fiecare dintre domenii, şi propuse la finanţare în limita bugetului alocat. Rata de succes aplicabilă fiecărui domeniu se raportează la rata de succes a competiţiei (raportul dintre nr. de proiecte posibil de finanțat, cu încadrarea în bugetul competiţiei, și nr. propunerilor de proiecte eligibile).

ü     În cazul în care există două sau mai multe propuneri de proiecte cu punctaj final identic, departajarea acestora se va face în funcţie de punctajul obţinut pentru fiecare criteriu de evaluare, în ordinea din raportul final de evaluare.

ü     Lista propunerilor de proiecte acceptate la finanţare, se înaintează Ministerului Culturii, spre aprobare.

11.7    Negocierea bugetului şi semnarea contractelor de finanţare

Pentru propunerile de proiecte acceptate la finanțare se încheie un contract de colaborare între  două părți: contractant și contractor – coordonatorul proiectului. Contractul de finanțare va cuprinde și Acordul ferm de colaborare între instituțiile participante la realizarea proiectului.

Directorii proiectelor câştigătoare vor negocia cu contractantul cuantumul şi structura bugetului solicitat. Baza de discuţie o reprezintă observaţiile din raportul final de evaluare privind gradul de corelare între obiectivele prevăzute şi bugetul solicitat. Bugetul negociat nu poate depăşi valoarea bugetului solicitat iniţial prin Cererea de finanţare. Contractul de finanţare se semnează ulterior procesului de negociere.


11.8     Principalele obligaţii ale părţilor

Instituția Coordonatoare/Directorul de proiect și Partenerii de proiect:
       -          Răspund de realizarea proiectului, cu respectarea termenelor prevăzute și a bugetelor alocate;

-          Întocmesc şi transmit Contractantului rapoarte de progres pe parcursul proiectului şi un raport final, la timpul şi în formatul stabilit de contractant în contractul de finanţare. Termenele rapoartelor intermediare se propun de către directorul de proiect, în concordanţă cu planul de lucru prevăzut în cererea de finanţare;

-  Mediatizează activităţile şi anunţă poziţiile vacante în proiect (inclusiv pe site-ul www.euraxess.ro);

-          Se asigură că personalul implicat în proiect are creat şi actualizat profilul adecvat în platforma informatică, www.brainmap.ro;

-          Asigură informaţii actualizate privind derularea proiectului (cel puţin rezumatul proiectului, membrii echipei şi rezultatele obţinute în proiect) pe o pagină web;

-          Instituţiile implicate asigură accesul echipei de proiect la infrastructura existentă şi sprijină administrativ pe aceasta în implementarea proiectului;

-          Partenerii de proiect stabilesc, prin acord, drepturile de proprietate intelectuală rezultate în urma derulării proiectului.

Contractantul
                      -       Asigură finanţarea şi monitorizarea proiectului, conform clauzelor contractului de finanţare, în condiţiile legii.

-    Prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 (RGPD 2018) şi a Legii 190/2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.

 

12.    Eșecul în realizare

Eșecul în realizare corespunde situațiilor în care, în urma derulării corespunzătoare a activităților prevăzute într-un proiect, cu obținerea livrabilelor asumate conform contractului de finanțare, rezultatele obținute nu concordă cu cele preliminate (ipotezele de lucru enunțate în propunerea de proiect nu sunt confirmate, funcționalitatea preliminată în propunerea de proiect nu este validată).

Pentru un proiect aflat în derulare, eșecul în cercetare poate fi identificat de către comisii de evaluare și monitorizare, constituite în acest scop de către Contractant (conform prevederilor art. 87 din OG nr. 57/2002 cu modificările și completările ulterioare și art. 13 din HG nr. 583/2015 și art. 1 pct. 17 din Anexa HG nr. 583/2015).

În timpul evaluării și monitorizării, comisiile vor determina dacă:

ü     Echipa de realizare a proiectului a respectat contractul de finanțare, desfășurând cu bună credință activitățile prevăzute, chiar dacă rezultatele nu sunt cele preliminate (așteptate). Acest caz cade sub incidența riscului realizarii;

ü     Echipa de realizare a proiectului a derulat neadecvat activitățile prevăzute în contractul de finanțare sau nu le-a realizat, fără notifice Contractantul asupra motivelor care au condus la această situație. În aceste condiții, nerealizările sunt imputabile Contractorului, iar Contractorul poate solicita returnarea fondurilor utilizate necorespunzător.

Procesul de identificare și certificare a situațiilor ce se încadrează sub incidența riscului realizării implică examinarea:


ü     Modului de derulare a activităților în cadrul proiectului, în conformitate cu cererea de finanțare, anexă la contractul de finanțare (respectarea conținutului și a calendarului);

ü     Modului de obținere a rezultatelor practice, inclusiv realizarea livrabilelor asociate obiectivelor/activităților, chiar dacă acestea diferă de cele preliminate în cererea de finanțare;

ü     Modalității de comunicare cu Contractorul în ceea ce privește neconcordanțele apărute între rezultatele obținute pe parcursul derulării proiectului și cele prevăzute inițial în cererea de finanțare.

În baza rapoartelor comisiilor de evaluare și monitorizare, Contractorul acceptă eșecul în realizare, fără a exista obligativitatea recuperării fondurilor cheltuite de la bugetul proiectului.

Dacă comisiile de evaluare și monitorizare constată că, din vina proprie a Contractorului, nu s-au realizat etapele/activitățile și obiectivele prevăzute în planul de realizare pentru care s-a primit finanțare, derularea proiectului se întrerupe și cota de finanțare alocată de la bugetul programului se restituie Contractorului.

13.    Calendarul competiţiei

ACTIVITATE

TERMEN

Lansare Competiţie

7 septembrie 2021

Primire cereri de finanţare

27 noiembrie, ora 16:00

Procesul de evaluare

28 noiembrie 5 decembrie 2021

Rezultate finale

6 decembrie 2021


14.    Declaraţii

-          Declaraţie privind încadrarea în definiția organizației neguvernamentale

-          Declarație privind eligibilitatea organizației neguvernamentale

-          Declarație privind încadrarea în definiția întreprinderii

-          Declarație privind eligibilitatea întreprinderii

-          Declarație în vederea certificării efectului stimulativ pentru întreprinderi

-          Declarație în vederea certificării efectului stimulativ pentru UAT

-          Declaraţie privind nefinanţarea din alte surse, certificării legalităţii și a corectitudinii informațiilor cuprinse în cererea de finanțare și a informațiilor completate în platforma de depunere 

-          Declaraţie pe propria răspundere a instituției gazdă prin care se certifică acceptarea implementării proiectului în instituție

       Declarațiile se vor completa, semna și încărca în platforma de depunere, scanate în format .pdf

Anexa I - Cerere finanțare

 FUNDING APPLICATION

This document uses Times New Roman, 11 point, 1 interline space and 2 cm margins. Any changes to these parameters (except tables, figures or legends) are prohibited. Excess pages will not be considered by the experts in the evaluation process.

                This document must be uploaded imperatively as an unprotected PDF file (document generated       from a word processor file to a PDF, no scanned document), on the submission platform.

 The Funding application is the only document sent to evaluators. The evaluators have no access to the information completed in the platform.

 In each section of the application, the explicative text will be maintained.

 Please, make sure that the funding application contains all the required information.

A.   Identification information (will be completed into the platform)

 A.1.  Coordinator

Name

 

Legal representative

 

Position

 

Legal form

 

CUI

 

Address

 

Town / District

 

Registration Year

 

Web site

 

Coordinator

First name

 

Last name

 

CNP

 

UEF –ID (identification number www.brainmap.ro)

 

Position

 

Tel.

 

Email

 

 A.2. Partner(s)

 

Name

 

Legal representative

 

Position

 

Registration Year

 

CUI

 

No. Trade register

 

Main CAEN code

 

CAEN code

 

Address

 

Town / District

 

Organization type

 

Registration Year

 

Year of the last financial year

 

Average annual number of employees

 

Net annual turnover

 

Total Assets

 

Website

 

Partner leader

First name

 

Last name

 

CNP

 

UEF –ID (identification

number www.brainmap.ro

 

Position

 

Tel.

 

Email

 


B.   Project Proposal

B.1. Project information (will be completed into the platform)

-         Project title;

-         Summary;

-         Acronym;

-         Area of interest;

-         Key words.

B.2 Description (will be uploaded into the platform) max. 15 pages applied to all sections of B.2.

Excess pages will not be considered by the experts in the evaluation process.

In this section coordinator will detail the context, the scope and objectives, the approach to these objectives, and the required material and human resources.

B. 2.1 Project Scope and Objectives

-          Presentation of the project scope, describing explicitly the product,     system or service) to be developed;

-          Point out the degree of novelty and relevance of the preliminary (already available) results related to the project in relation to national and international state;

-          Presentation of project objectives, their correlation with the outcome of the project, arguing the feasibility  of the project;

-          Clear presentation and argumentation value at the beginning of the   project, and the level reached after project implementation.

B.2.2  Presentation of the concept of product or existing model which constitutes the starting point of the project

-          Presentation of preliminary results (e.g. theoretical developments, numerical simulations, experimental results) available prior the project application, with explicit indication of publications, patents and research projects that led to the basic concept of the project;

-          Briefly describe the expertise of experienced personal nominated in the project team; provide the necessary elements to assess their qualification / contribution to the project.

      B.2.3  Method of project implementation

-          Description of the activities required to meet the project goals, with explicit contribution of the  team members from the coordinator or partner team(s);

-          Gantt Chart with planned activities during the project;

-          Deliverables associated with each activity;

-          Dissemination of results and intellectual property rights;

-          Presentation of the infrastructure available for the project  and its development during the project (if applicable);

-          Structure of research team(s) and justification of salary expenses;

-          Presentation of the risks associated with project implementation activities and ways of treating them (consider the likelihood of risks and the impact on project execution).


Project Budget:

Justify the estimation of the total costs for each line of the budget (excepting personal costs and indirect costs).

 

Allocated budget / costs (Lei/Euro) 1 LEU = 4.9197 EUR

 

Personal costs

Logistics10

Travel11

Indirect costs12

Total

Lei

Euro

Lei

Euro

Lei

Euro

Lei

Euro

Lei

Euro

Coordinator (CO)

Public budget

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Partner n

Public budget

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Own contribution (if applicable)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total budget

Public budget

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Own contribution (if applicable)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Note: The table is mandatory and the budget values must be the same with the ones completed on the platform

           C. Bibliography (max. 2 pages)

10 Subcontracting no more than 5% of the project’s  budget

11 For institutions under the state aid scheme, costs for travel will be made from their own contribution

12 Max. 25% of direct costs minus subcontracting and equipment costs.


Anexa II – Fișa de evaluare

Evaluation Criteria


To what extent:

·        The project scope is clearly presented, describing explicitly the demonstration model (product,  method, system or service) to be developed and validated?

·        Are the results innovative and relevant in relation to the national and international state?

·        Are the project objectives correlated with the outcome of the project? Is the project feasible?

·        Is the realisation level clearly argued at beginning of the project, and is the level reached after project   implementation well determined?



To what extent:

·        Are the preliminary results significant on the date of submitting the proposal: publications, patents and projects that led to basic concept of the project?

·        Is the expertise level of experienced personal nominated in the   project team good? Is the expertise well-correlated with their contribution in the project?



To what extent:

·        Are the proposed activities and deliverables well structured?

·        Is the budget and timetable of the project well justified (resources / time / results)?

·        Is the infrastructure useful/innovative (used in order to implement the project)?

·        Is each team member’s role and team project partner well described?

·        Is the impact and dissemination of project results well described? Are intellectual property rights well shared?

·        Are the risks associated with project implementation activities identified and the ways to treating them well described?


·         Legend:

1.   Grades will be given only after written comments in accordance with the meaning of each score, as below table.

2.  The comments must be accurate, complete and consistent, highlighting strengths and weaknesses.

3.  Each criterion will be scored from 0 to 5. Scores with a resolution of decimal place may be awarded.

 

0

INSUFFICIENT

The proposal does not address this criterion thus it cannot be assessed due to

missing or incomplete information.

1

POOR

Addressing criterion is done improperly, or there are serious weaknesses.

2

FAIR

The proposal broadly addresses the criterion but there are significant weaknesses.

3

GOOD

The proposal addresses the criterion well, although improvements would be

necessary.

4

VERY GOOD

The proposal addresses the criterion very well, although certain improvements are

still possible.

5

EXCELLENT

The proposal successfully addresses all relevant aspects of the  criterion. Any

shortcomings are minor appeared.

 

Note: The final score will be calculated as a sum of the marks for each of the three criteria multiplied by the appropriate percentage and multiplied by 20 (the final score is between 0 and 100)


 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Vă așteptăm să ne cunoaștem la București și la Roșia

Concurs de proiecte pentru Rosia Montana in UNESCO